Thursday

8. august



”Da sa Josva til folket: Hellige dere! For i morgen vil Herren gjøre underfulle ting blant dere.” ( Josva 3,5 )

Hver tirsdagsmorgen kan jeg høre at søppelbilen kommer. Den kommer for å kjøre bort søppelet vårt. Den gjør det for oss, men vi må også gjøre noe for at søppelet fra vårt hjem skal bli kjørt bort. Vi samler sammen søpla og bærer den ut til søppelspannet før søppelbilen kommer. Hvis vi ikke gjør dette da ligger søppelet igjen inne i huset. Vi må regelmessig samle sammen det søppelet som har fått feste i våre liv. Foran Herrens åsyn får vi regelmessig lete igjennom vårt åndelige hus, rydde det og gjøre rent. Vi har så lett for å la de små syndene bli igjen. Vi blir så vant med at de ligger der at vi ikke lenger legger merke til dem. Men vi får lov å bære vårt åndelige søppel til Herren og så kjører han det bort.
Et hus som nettopp er blitt ryddet og rengjort - hvilken fantastisk følelse - både når det gjelder boligen vår og når det gjelder vårt indre menneske. Dagens bibelord oppfordrer oss til å gjøre rent. Gjør det som en forberedelse for at Herrens overnaturlige kraft kan få virke i ditt liv.

Bønn
Herre, dersom Du ser noe i mitt liv som ikke er slik det skal være, da vil jeg gi det til Deg nå. Jeg gir det til Deg slik at Du kan rense meg. Jeg vil hver dag leve så rent at Du med glede kan ha fellesskap med meg i alt jeg gjør.

No comments:

Post a Comment