Wednesday

7. august



”Skje din vilje…” ( Matteus 6,10 )
 
I boken ”Mitt liv i dine hender” skriver Wilfrid Stinissen at dersom vi bekymrer oss så er vi ikke fullstendig overgitt til Guds vilje. Han skriver om helgenene:
 
”De visste at Gud i hvert øyeblikk ga dem en liten dytt i ryggen, gjennom hver eneste hendelse og hver eneste omstendighet, ikke minst gjennom det som synes å ødelegge deres 'åndelige liv'. De lot seg dytte av ham.”

I boken siteres også Caussade, som skriver at overgivelse gjør sjelen ”like lett å bevege som en ball”. Jeg ber ofte Herrens bønn om at hans vilje må skje i mitt liv, men hvor ofte protesterer jeg ikke når Gud gir meg en dytt i ryggen gjennom ulike hendelser og omstendigheter? Hvor lett beveges egentlig min sjel?

Bønn
Hjelp meg å overlate alle mine behov til Deg i dag og legge meg selv helt og holdent i Dine hender. Gjør meg lett å bevege - La Din vilje skje!

No comments:

Post a Comment