Friday

9. august

”For dere, så mange som er døpt til Kristus, har ikledd dere Kristus.”
( Galaterne 3,27 )

Å være døpt til Kristus innebærer at jeg har dødd fra mitt gamle liv. I det gamle livet levde jeg ”på denne verdens vis” og lot meg ledes av ”den ånd som nå er virksom i vantroens barn.” (Efeserne 2,2). Nå har jeg oppstått til et nytt liv hvor Jesus er min Herre, d.v.s. at han er den jeg lar meg ledes av. Jeg er blitt ikledd Kristus - nå omslutter han meg på alle kanter.
I den engelske utgaven av ”En levende bok” brukes ordet ”enveloped” - omsluttet av en konvolutt, i stedet for ikledd. Jeg liker dette bildet av en konvolutt for det har også med seg perspektivet at jeg er utsendt og han omslutter meg der hvor jeg går hans ærend.

Bønn
Herre, takk for at Du omslutter meg der hvor jeg går fram i dag. Hjelp meg å la meg ledes bare av Deg, Du som er min Herre. 

No comments:

Post a Comment