Sunday

14. juli



"Men dere har ikke Hans ord boende i dere,”
( Johannes 5,38a - BGO 1997 )
 
Da vi arbeidet på skolen hadde jeg en del pianoelever. I begynnelsen av et semester kom en ung jente og spurte om hun kunne få lære å spille piano. Jeg var litt i tvil for jeg hadde allerede fullt av elever, men hun fortsatte å mase. Til slutt ble jeg enig med henne om en fast tid i uken hvor hun kunne få undervisning. Det viste seg at selv om hun sa at hun ønsket å lære seg å spille så forvaltet hun sin tid veldig dårlig. I løpet av de ni månedene som skoleåret varte kom hun bare til undervisningen én eneste gang.
Noen ganger er vi kristne slik som henne. Vi sier til Jesus at vi ønsker å lære av ham. Vi synger og ber: ”Jesus lær meg bede, Jesus lær meg tro, Jesus lær meg elske.” Men når det kommer til stykket er vi ikke klar til å være elever og arbeide hardt for virkelig å lære.

Bønn
Jesus, lær meg virkelig å be Jesus, lær meg virkelig å tro Jesus, lær meg virkelig å elske Elske så som Du.   

No comments:

Post a Comment