Saturday

13. juli



”Derfor jubler dere av glede, selv om dere nå en liten stund, når så skal være, har sorg i mange slags prøvelser.” ( 1. Peters brev 1,6 )
 I den engelske utgaven av ”En levende bok” er dette verset gjengitt på en måte som er blitt til oppmuntring for meg mange ganger. Det står omtrent slik: ”Selv om det humper i vei her nede en stund, så finnes en vidunderlig glede lenger framme.” Da tenker jeg: Ja, det er tøft akkurat nå, det humper i vei, men det skal bare vare en liten stund. Snart, der framme, finnes gleden. Håpet om at ting skal bli bedre hjelper oss mange ganger å holde ut det som føles tungt og vanskelig akkurat nå.
Bønn
Jesus, hjelp meg å vente i stillhet på at de vanskeligheter som Du tillater i mitt liv skal gå over. Jeg skal få komme inn i smulere farvann og enda en gang få oppleve gleden i Deg.   

No comments:

Post a Comment