Friday

24. mai



”Ja, med evig kjærlighet har jeg elsket deg. Derfor har jeg latt min miskunn mot deg vare ved.” ( Jeremia 31,3 )

Gud har alltid et positivt svar. Når jeg sier ”jeg kan ikke”, da sier han at jeg makter alt. ”Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk.” (Filipperne 4,13). Når vi sier at det er umulig, da sier han: ”Det som er umulig for mennesker, er mulig for Gud.” (Lukas 18,27).
Vi har så lett for å se ned på oss selv og si at vi ikke duger til noen ting, men han lover å gi oss visdom. ”Men om noen av dere mangler visdom, da må han be til Gud - for Gud gir alle, villig og uten bebreidelse - og så skal han få den.” (Jakob 1,5).
Mest av alt forsikrer han oss om at han elsker oss, særlig på de dager når vi føler at ingen andre bryr seg om oss. Bibelordet understreker at det ikke handler om en flyktig forelskelse, men Guds kjærlighet er evig. Den tar aldri slutt.

Bønn
Herre, i blant glemmer jeg den veldige tilgang på ressurser som jeg har i Deg. Minn meg om at jeg makter alt i Deg, ingenting er umulig for Deg. Du som elsker meg, vil utruste meg med all den visdom jeg behøver for å klare denne dagens utfordringer.   

No comments:

Post a Comment