Sunday

31. mars



For Herrens øyne farer over hele jorden for kraftig å støtte dem som er helt med ham i sitt hjerte (svensk:  dem som gir seg helhjertet hen til ham).” (2. Krønikebok 16,9a) 

Å hengi seg til noe er definert som å drive med noe eller dyrke noe med stor innlevelse.  Hvem er det da Gud lover å støtte kraftig i dagens bibelvers?  Jo, det er dem som helhjertet og med stor innlevelse gir seg til Herren og hans sak.  Gud liker ikke det som er halvhjertet og lunkent.  Han vil ha din og min fulle oppmerksomhet.  Hvis ikke kan det bare være. 
Jeg har noen ganger det privilegium å tale til ganske store grupper av mennesker.  Når jeg ser utover forsamlingen, kan jeg ofte merke hvem av deltagerne som er med på notene og hvem som har ramlet av lasset.  Jeg retter naturligvis mitt budskap først og fremst til de som følger med.  Da kan jeg ofte merke at flere og flere begynner å høre etter. 
Dagens bibelvers forteller oss at Guds øyne farer over hele jorden på leting etter engasjerte mennesker.  Når han finner engasjement for Guds sak hos ett menneske, så setter han inn all sin kraft på å hjelpe dette mennesket. 

 Bønn
Herre, hjelp meg slik at jeg i dag kan være et menneske som gir meg helhjertet hen til Deg og Ditt rikes sak.  Takk for at da vil Du støtte meg med Din kraft.

No comments:

Post a Comment