Monday

1. april


”La min munns ord og mitt hjertes tanke være til velbehag for ditt åsyn, Herre, du min klippe og min gjenløser!” ( Salmenes bok 19,15 )
 
For mange år siden arbeidet vi med personlige måldokumenter. Det er en slags erklæring om hvem vi ønsker å være, hvordan vi forstår vår livsoppgave og hvordan vi tror at Gud vil vi skal leve.
Mitt måldokument ble til en gang i 1988, etter mye bønn og ettertanke. Etter over tjue år gjelder det fortsatt og det har vært meg til god hjelp i mange situasjoner hvor jeg har vært nødt til å prioritere mellom viktige  Jeg har bestemt-oppdrag og ta avgjørende valg. Mitt måldokument er som følger:

-         Jeg har bestemt meg for å følge Jesus. Jeg har bestemt meg for å stole mer på ham enn på min egen forstand. (Whatever Lord!)    
-         Jeg vil være en ressurs i Guds rike, til hjelp og gjenopprettelse for mennesker i min omgangskrets.
-         Jeg vil bruke de gaver Gud har gitt meg i tjeneste for ham. Min kreativitet, min evne til å lytte oppmerksomt og min entusiasme skal brukes når, hvor og slik han vil.

 Bønn
Herre, jeg ber om at det jeg sier og tenker i dag skal være til behag for Deg. Hjelp meg å fastholde min beslutning om å følge Deg og stole mer på Deg enn på min egen forstand. Hjelp meg å være en ressurs i Ditt rike, der hvor jeg lever mitt liv i dag og at jeg kan bruke de gaver Du har gitt meg når, hvor og slik Du vil.    

No comments:

Post a Comment