Monday

18. mars



Jeg vil lære deg og vise deg den vei du skal vandre, jeg vil gi deg råd med mitt øye.” (Salmenes bok 32,8) 

Da vi hadde tenåringsbarn boende hjemme, kunne vi ha livlige diskusjoner rundt middagsbordet.  Det var sjelden at tenåringene var enige med foreldrene i noe som helst.  Av og til kunne jeg tilfeldigvis overhøre samtaler barna hadde med sine kamerater, da kunne jeg til min forundring høre mine egne argumenter fra barnas munn når de snakket med sine kamerater om samme tema.  De livlige diskusjonene hadde hjulpet barna med å samle argumenter for et standpunkt. 
Tema for ene de siste dagene har vært at Gud er min Far og jeg er hans barn.  Som barn har jeg adgang til Fars undervisning og veiledning.  Selv om jeg ikke forstår alt han vil lære meg, selv om jeg noen ganger protesterer mot det han forsøker å lære meg, så får jeg gjennom fellesskapet med ham en fast grunn å stå på.  Som min Far ønsker Gud å lede meg på rett vei.  Han ønsker at jeg skal forstå og han våker over meg fordi jeg er hans barn. 

 Bønn
Herre, takk for at Du, min Far, stadig underviser meg.  Far, gi meg et lærevillig hjerte.  Hjelp meg å lytte til Dine råd.  Takk for at Ditt blikk følger meg når det føles som om alle andre har glemt meg. 

No comments:

Post a Comment