Sunday

3. februar



”Se, da førte de til Ham en lam mann som lå på en seng. Da Jesus så deres tro, sa Han til den lamme: Barn, vær frimodig!”
( Matteus 9,2a - BGO 1997 )

Dagens bibelvers er en sterk oppmuntring for alle oss som har mennesker rundt oss som vi ber for regelmessig. Det var da Jesus så vennenes tro, han begynte å tale til den lamme. Du har kanskje et barn, en forelder, en slektning eller en venn som du ber for. Har du tro for at Herren skal begynne å tale til ham eller henne? Jeg tror at når jeg ber for mine venner, så åpnes en guddommelig kanal hvor Gud kan tale direkte inn i det menneskets liv. Jeg pleier å se for meg at det blir et fritt rom over det mennesket som jeg ber for - et rom hvor Den Hellige Ånd kan virke.
Stephen Caldwell skriver i en artikkel: ”Tro er tillit til at Gud skal gjøre det han har lovet. Lydighet er å gi støtte til denne tilliten gjennom handling.” Den lamme mannens venner trodde at Jesus kunne berøre den lamme og helbrede ham. De viste denne tilliten i handling og Gud belønnet deres tro. Noen ganger må vi også være lydige mot den impulsen å ringe den vi ber for eller gjøre en annen liten handling som støtter vår tro. Så vil Herren berøre den vi ber for på underfullt vis.

 Bønn
Herre, jeg stoler på at Du hører mine bønner og at de får bane veien for Dine ord og Din kjærlighet inn i menneskers liv. Hjelp meg også å handle i tro når Du minner meg om noe Du vil jeg skal gjøre.

No comments:

Post a Comment