Tuesday

3. desember



”Herrens lov er fullkommen, den styrker (fornyer) sjelen.”
( Salmenes bok 19,8 a - BGO 1997 )
 En gang så jeg et kunstverk som het ”Befruktningen”. Det forestilte jomfru Maria sittende på en stol. Det ene øret hennes var vendt oppover og der satt en due, et symbol for Den Hellige Ånd, og talte inn i øret hennes. Det var et vakkert bilde. Dessuten var det svært så bibelsk. Bibelen sier at den nye fødsel skjer ved at Guds ord plantes i oss. ”For dere er gjenfødt, ikke av forgjengelig, men av uforgjengelig sæd, ved Guds ord, som lever og blir.” står det i 1. Peters brev 1,23.
 Maria ble gravid ved å ta imot Guds ord i tro. I Lukas 1,38 sier hun: ”Se, jeg er Herrens tjenerinne. Det skje meg etter ditt ord!” På samme måte kan vi få bære frukt for Guds rike når vi tar imot Guds levende ord i tro.
Bønn
Herre, gjør meg lydhør for Ditt levende ord som Den Hellige Ånd formidler til mitt hjerte. Hjelp meg å ta imot det i tro og leve ut Din vilje i mitt liv i dag.

No comments:

Post a Comment