Thursday

20. desember



”Frykt ikke, for jeg er med deg! Se deg ikke engstelig om, for jeg er din Gud! Jeg styrker deg og hjelper deg og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd.” ( Jesaja 41,10 )
 
Et arabisk ordtak lyder: ”Pesten tok 1000 offer, men frykten tok 10.000 offer.” Det er sant at frykten ofte gjør langt større skade enn virkeligheten som møter oss.
Vær ikke redd! Frykt ikke! Vær ikke engstelig! Oppfordringen gjentas gang på gang i hele Bibelen. Vi mennesker har et begrenset synsfelt og perspektiv og derfor blir vi mange ganger lammet av frykt. Gud som har det store perspektivet, vil oppmuntre oss. Vi trenger ikke være redde når han er med. Han styrker, hjelper, støtter og redder oss. La oss ta til oss hans løfter, slik at frykten ikke skaper større ødeleggelse i våre liv enn de vanskelighetene vi i realiteten møter.

Bønn
Gud, i dag gir jeg min frykt til Deg. Ta hånd om den og la meg få tjene Deg uten frykt.

No comments:

Post a Comment