Sunday

3. november



”Gå ut på veiene og ved gjerdene og nød folk til å komme inn, så mitt hus kan bli fullt.” ( Lukas 14,23 )
Som kristne har vi et aktivt ansvar. Evangelisering handler ikke bare om å tilby mennesker en gudstro. Jesus vil at vil skal nøde folke til å komme og fylle hans hus. Å nøde mennesker vil si at vi ber og overtaler dem til å komme til Jesus. William Booth sa en gang at ”Kirkeklokken sier velkommen hit, men Frelsesarmeens tromme sier gå ut og fang dem”.
Når det gjelder de kristne som menneskefiskere så er det noen som har sagt: ”Vårt oppdrag er ikke å gjøre inntrykk på fisken, men å fange den.” Dersom vi virkelig tror at Jesus Kristus har dødd for at alle mennesker skal få evig liv i ham, da burde vi kankje være litt mer frimodige i vår evangelisering og ikke nøle når Gud leder oss til mennesker som lengter etter mål og mening i sine liv.

Bønn
Herre, gjør meg villig til å følge Deg når Du leder meg til mennesker som trenger Deg i sine liv i dag. Fyll meg med kjærlighet og respekt for dem og hjelp meg å lytte oppmerksomt slik at jeg kan formidle en guddommelig hilsen fra Deg.

No comments:

Post a Comment