Saturday

5. oktober



”Den som velsigner, skal trives, og den som lesker andre, han blir selv lesket.” ( Salomos ordspråk 11,25 - DNB 1930 )
 
En annen oversettelse sier at den som sprer velsignelse, blir selv velsignet. Å spre noe vil si at man øser ut noe generøst og rundhåndet.
Når jeg planter noe er jeg nøye med hvor jeg setter frøene eller planten og så forventer jeg blomst og frukt akkurat på det stedet. Men når jeg gjødsler plenen så sprer jeg ut overalt. Jeg tror det er slik vi skal forstå dagens bibelvers. Vi skal spre velsignelse, den gode næringen, rundt oss.
For lenge siden skrev jeg en sang over dagens bibelvers:


Har du merket at noe underlig skjer
Når du åpner din hånd for å gi
Av de gaver som Herren har gitt deg her
Prøv og du skal få se

Den som sprer velsignelse blir selv velsignet
Så spre velsignelse og du skal se
At jo mer kjærlighet du deler med andre
Desto mer kan Herren til deg gi.

Bønn
Herre, hjelp meg å spre velsignelse rundt meg i dag. Hjelp meg å gjøre det uten beregning. Hjelp meg fremfor alt å spre glede, oppmuntring og kjærlighet til de mennesker som kommer i min vei.

No comments:

Post a Comment