Thursday

24. oktober



”De var bare skygger av det virkelige - av Kristus selv.”
( Kolosserne 2,17 - En Levende Bok )

 Dersom du har vært i teateret eller i operaen noen gang, da har du sikkert, akkurat som jeg, blitt fasinert av de fantastiske kulissene som er bygd opp på scenen. Alt er så virkelighetstro - en husfasade, en brønn, en gate, ja, til og med en hel by. Noen ganger får du følelsen av at du befinner deg midt oppe i en virkelig hendelse.
Under et studiebesøk i operaen i Oslo for mange år siden, fikk jeg komme helt nær slike kulisser og da ble det så tydelig at det som fra salen så ekte ut, bare var en illusjon.
Noen ganger er menneskers liv som et teaterstykke. Det utspiller seg på en scene. Alt ser ut som det er rett, sant og fint. Men når man kommer dem inn på livet så forstår man at det man trodde var dybde og perspektiv i deres liv, bare var kulisser.
Dagens bibelvers snakker om virkeligheten - det sanne livet som bare finnes i Jesus Kristus. Det er bare når vi slipper ham inn i våre liv at livet virkelig får mening. Da blir det mer enn et teaterstykke som spilles noen få år for så å glemmes.

Bønn
Herre, hjelp meg å leve i den virkelighet og sannhet som bare finnes i livet sammen med Deg. Takk for at Du gir mitt liv mål og mening i dag. Jeg innbyr deg og jeg ber deg om å være med meg i alt som skjer i mitt liv i dag.

No comments:

Post a Comment