Friday

25. oktober



”Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus. For livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort meg fra syndens og dødens lov. For det som var umulig for loven, fordi den var maktesløs på grunn av kjødet, det gjorde Gud,” ( Romerne 8,1-3a )
 
En god venn av oss var en dyktig bibellærer. Han pleide å preke over dagens bibelvers og si: ”Dersom jeg faller etter at jeg er blitt en kristen, så faller jeg ikke utenfor Ham...” Han hadde en penn som skulle illustrere et menneske, og denne lot han hoppe omkring på Bibelen som han holdt i hånden. Samtidig som han sa ordene så faller jeg ikke utenfor Ham, så lot han pennen falle utenfor Bibelen og ned på gulvet. Deretter fortsatte han og sa: ”Nei, dersom jeg faller etter at jeg er blitt en kristen, så faller jeg i Ham.” Denne gangen lot han pennen falle på bibelpermen.
Dette er en illustrasjon som jeg aldri glemmer. Når jeg mislykkes i kristenlivet så tenker jeg på dette bildet og ser meg selv bli fanget opp, midt i mitt fall, av Gud selv. Slik er det for den som har gitt sitt liv til Herren, Jesus Kristus.

Bønn
Herre, takk for at det ikke finnes noen fordømmelse for den som tilhører Deg. Takk for at Din nåde er nok for all skyld som jeg har. Takk for at Du elsker meg mest, når jeg fortjener det minst.

No comments:

Post a Comment