Wednesday

23. oktober



”Jesus sier til ham: Om jeg vil at han skal leve til jeg kommer, hva angår det deg? Følg du meg" ( Johannes 21,22 )
 
Noen ganger blir vi fristet til å være mer opptatt av andre menneskers åndelige liv enn av vårt eget. Når vi hører en preken så tenker vi lett at dette burde han eller hun høre. Slik lytter vi på en måte på vegne av de andre og går glipp av hva Gud vil si til oss selv.
 I dagens bibelvers ser vi at Johannes var altfor interessert i en annens forhold til Gud. Han irettesettes av Jesus som sier til ham: Hva angår det deg - hva har du med dette å gjøre? Følg du meg!
Som kristne har vi bare et ansvar. Det er å se til at vårt eget forhold til Jesus er ærlig og sant. Da vil han lede oss og vi kan følge ham. Noen ganger kan han lede oss til å hjelpe andre mennesker i deres åndelige kamp, men da kommer vår tjeneste av at vi følger Jesus og ikke fra våre egne tanker.

Bønn
Hjelp meg å følge bare Deg i dag. Hjelp meg til ikke å legge meg bort i hvordan Du behandler andre. La meg være et villig redskap som ikke spør hvorfor Du bruker meg på den ene eller andre måten, men at jeg villig utfører det Du vil bruke meg til.

No comments:

Post a Comment