Tuesday

10. september



”Det er bedre å ta sin tilflukt til Herren enn å stole på mennesker. Det er bedre å ta sin tilflukt til Herren enn å stole på fyrster... Herren er min styrke og lovsang, og han er blitt min frelse.”
( Salmenes bok 118,8-9 + 14 )
 
Gjennom arbeidet mitt har jeg hatt kontakt med de meste utslåtte i vårt samfunn. Mennesker som mange betrakter som håpløst fortapt. Men min erfaring er at troen på Gud lever sterkt blant mange av disse menneskene. Noen ganger er det kanskje slik at de bønner som blir bedt av mennesker som sitter fast i hjemløshet og alkohol-/narkotikamisbruk har større makt med Gud enn mange av de vakre bønner og lovsanger som synges i våre kirker.
Jeg tror at vi har noe å lære av uteliggeren som risset følgende inn på en benk i parken:

Om jeg våkner i morgen så er Du hos meg.
Og om jeg ikke våkner så er jeg hos Deg.

Denne uttalelsen utstråler ekte trygghet. Den er fra et menneske som har lært seg å stole på Gud under alle forhold.

Bønn
Takk for at vi kan stole på Deg i alle livets omstendigheter. Hjelp meg å komme til Deg med alle mine bekymringer i dag. Takk for at Du er, har vært og alltid vil være mitt vern og min frelse også i framtiden. 

No comments:

Post a Comment