Monday

9. september



”Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting deres bønneemner komme fram for Gud i påkallelse og bønn med takk. Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus.” ( Filipperne 4,6-7 )
 
Når jeg blir fristet til å tenke at det ikke lønner seg å be, da må jeg huske at selv om min bønn ikke har gitt det resultatet jeg forventet, så har den kanskje hindret at noe enda verre skjedde. Jeg pleier å tenke på bønnen som en dragkamp. Min bønn flytter kanskje ikke noe merkbart i den retningen jeg vil, men bønnen holder imot slik at det ikke flyttes i motsatt retning.
Dagens bibelvers oppmuntrer oss til å la Gud få vite alt vi ønsker. Ordet lover ikke at alle våre ønsker skal bli oppfyllt, men ordet lover at vi skal få fred og jeg vet at ingen ting har større betydning enn indre fred.

Bønn
Herre, takk for at Du er interessert i alt som skjer i mitt liv. Takk for at jeg får fortelle Deg om mine behov, både når det gjelder meg selv og mine nærmeste. Takk for at jeg kan ha fred i mitt indre når jeg har bedt, fordi jeg vet at Du vet hva som er best for meg og mine. 

No comments:

Post a Comment