Friday

26. juli



”Vær stille for Herren og vent på ham!” ( Salmenes bok 37,7a )
 
Når man løper orienteringsløp handler det ofte om å finne raskt fram i ulendt terreng. Selv om man har det travelt og har en viss anelse om retningen en skal løpe, er det allikevel klokt å regelmessig stanse og sjekke kursen ved hjelp av kompasset. Hvis man ikke gjør dette vil man helt sikkert havne feil. 
I kristenlivet tror vi av og til at det bare er å løpe, men vi trenger tid til billedlig talt å ta ut kursen ved hjelp av kompasset - det vil si at vi blir stille for Herren og venter på hans ledelse.

Bønn
Herre, gi meg mot til å stanse opp og kontrollere om jeg beveger meg i den retningen som Du vil jeg skal bevege meg. Om Du skulle vise meg at jeg har løpt feil, så vis meg vegen tilbake, slik at jeg igjen kan få leve i Din vilje.

No comments:

Post a Comment