Monday

22. juli



”For så sier Herren, Allhærs Gud, den herlige, som har sendt meg, om de folk som plyndret dere: Den som rører dere, rører ved min øyesten.” ( Sakarja 2,12 - DNB 1978/85 )

Noen ganger kan man som kristen føle seg veldig ensom og forlatt. De aller fleste mennesker som lever i samfunnet rundt oss er ikke bekjennende kristne. De deler ikke våre verdier og de har ingen eller bare liten forståelse for at vår kristne tro er viktigere enn alt annet. De forstår heller ikke at vi, akkurat som alle andre, blir såret av nedsettende og spydige uttalelser. Dagens bibelvers gir trøst til den som på grunn av sin kristne tro må finne seg i andres forakt.
Bibelverset forsikrer oss om at Gud ser hva som skjer og han vil forsvare oss. Ordet øyesten defineres som ”yndling” eller ”å være så redd for noe som (for) sin egen øyesten”. Vi kan være viss på at om vi er Guds øyesten da vil han ikke forlate oss. Han vil være med oss og han deler smerten. Han vil gi oss glede over at vi får del i hans lidelser og han vil forsvare oss.

Bønn
Herre, takk for jeg får regne meg som Din øyesten i dag. Takk for jeg får være Din yndling og at Du har slik stor omsorg for meg. Hjelp meg å stole på at Du ikke forlater dem som bekjenner seg til Deg.

No comments:

Post a Comment