Saturday

22. juni



”Forkynn Ordet! Vær rede i tide og utide.” ( 2. Timoteus 4,2a )

Det var mellom 5 og 7 mødre som bodde sammen med barna sine på det kristne mødrehjemmet den våren. Gruppesamtaler om kristen tro var et obligatorisk innslag i behanlingen.
Det var helg og de fleste mødrene hadde permisjon. Det var bare en mor igjen på hjemmet. Jeg tenkte at hun kanskje ville føle seg utilpass siden ingen andre mødre skulle være tilstede på dagens gruppesamtale. Derfor sa jeg til henne at siden du er alene i dag så sløyfer vi dagens gruppesamtale. Da så hun på meg med store øyne og sa: ”Jammen, er ikke jeg viktig da?” Full av anger forsikret jeg henne om at hun var viktig og vi bestemte oss for å ha gruppesamtale allikevel. Det fantastiske er at akkurat den dagen, i akkurat den gruppesamtalen fikk denne unge moren gi livet sitt til Gud. Hun ble frelst.
Noen ganger er vi kanskje altfor forsiktige og vi er redde for å ”presse” evangeliet på mennesker. Men virkeligheten er kanskje at den andre lengter etter å høre om vår tro og å få lære Jesus å kjenne.


Bønn
Jesus, hjelp meg til å være villig til å fortelle om Deg i dag og leve livet mitt slik at andre får lyst til å lære Deg å kjenne.   

No comments:

Post a Comment