Monday

27. mai



”Fader vår, du som er i himmelen… Gi oss i dag vårt daglige brød.”
( Matteus 6,9-11 )
 
Når vi trenger noe i arbeidslivet så kan vi ikke bare løpe inn til sjefen og kreve det eller det. Dersom det er den øverste sjefen som skal bestemme så må vi kanskje avtale tid og det går muligens både en og to uker før vi får treffe ham eller henne.
 Slik er det ikke i familielivet. Når barna trenger noe så løper de rett til mamma og pappa. Ønskelisten er kanskje ikke alltid så veldig gjennomtenkt. Det er heller ikke sikkert at det gjelder et virkelig behov. Så fort et ønske melder seg løper de til foreldrene med det.
I Guds rike er det ikke arbeidslivets formelle regler, men familielivets åpenhet og sjenerøsitet som gjelder. Vi får komme til Gud, vår Far, når som helst og med hva som helst. Han vil at vi skal gjøre alle våre begjæringer kjent for ham. (Filipperne 4,6 - DNB 1930)

Bønn
Herre, takk for at jeg får komme til Deg, når som helst og med hva som helst. Du er der og lytter. Jeg får ikke alltid det jeg ber om, men jeg vet at når jeg har lagt mine ønsker fram for Deg så gjør Du alt slik at det blir til det beste for meg.   

No comments:

Post a Comment