Monday

20. mai



De så opp til ham og strålte av glede, og deres ansikt rødmet aldri av skam. ( Salmenes bok 34,6 )
 
Hver uke, når vi gjør rent hjemme, så snur jeg mine potteplanter en halv omdreining. De som ser meg lurer på hvorfor jeg gjør dette. Jeg har oppdaget at planter strekker seg mot lyset. Når de strekker seg mot lyset så skjer det noe med dem. Bladene og blomstene som har vært vendt mot lyset får en særlig glans og skjønnhet. De er mye friskere og klarere enn de på den siden som står vendt inn mot et mørkere rom.
På samme måte kan vi mennesker strekke oss mot lyset som finnes i Herren. Bibelordet forteller at de som gjør dette får strålende ansikter.

Bønn
Jesus, minn meg om at jeg skal vende meg til Deg, slik at Din skjønnhet kan gjenspeiles i mitt liv til glede og oppmuntring for de jeg omgås.   

No comments:

Post a Comment