Tuesday

23. april



”For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv.”
( Johannes 3,16 )

Hun satt og tygget tyggegummi mens hun lyttet til bibelundervisningen. Hun hadde plassert føttene høyt på stolryggen foran seg. Ungdomskonferansen hadde vart noen dager og nå underviste jeg om hvordan man blir frelst. Jeg forklarte det som står i Romerbrevet 10, 9. Jeg viste at det er to vilkår for å bli frelst. Man må tro at Jesus lever og så må man være villig til å bekjenne ham som Herre i sitt liv. Det betyr at jeg lar Jesus bestemme over meg.
Plutselig sa hun: ”Ja, men så lett er det jo ikke”. Jeg svarte: ”Jo, så lett er det”. Hun så tvilende på meg og jeg avsluttet undervisningen. Noen dager senere, i konferansens avslutning-gudstjeneste, innbød vi de som ville bli frelst til å komme fram. Det var en stor glede å se henne bane seg veg mellom alle ungdommene for å få oppleve underet i sitt eget liv. Der og da fikk hun oppleve frelsen.

 Bønn
Herre, Du ønsker fellesskap med hvert eneste menneske. Ingen er ubetydelig for Deg. Du døde for at alle mennesker, om de bare vil, skal kunne bli frelst. Hjelp meg til å leve slik i dag at noen får lyst til å lære Deg å kjenne.   

No comments:

Post a Comment