Monday

22. april



”Til deg satte våre fedre sin lit. De stolte på deg, og du fridde dem ut. De ropte til deg og ble reddet. Til deg satte de sin lit, og de ble ikke til skamme.” ( Salmenes bok 22,5-6 )
 
Det er en stor oppmuntring å høre hva Gud har gjort for andre. Da jeg var barn hørte jeg gjerne på fortellinger om hvordan Gud hadde grepet inn i menneskers liv. Det er godt for oss å bli minnet om hva Gud har gjort tidligere. Det hjelper oss til å stole på ham i nåtiden. Men Gud gjør ikke alltid ting på den måten som vi tror at han skal gjøre dem.
Jeg skulle besøke en gudfryktig, men kreftsyk venn. Hun hadde betydd mye for meg i min utvikling som kristen. Jeg ville så gjerne formidle trøst og oppmuntring til henne. Jeg leste fra Bibelen og ba. Jeg forsikret henne om at Gud elsket henne, men jeg følte at jeg ikke nådde helt igjennom til henne. Da jeg skulle gå, snudde jeg meg i døren for å si et siste adjø. Da smilte hun stort og utbrøt: ”Rut, nå når du smilte til meg, da var det fra Herren!”

 Bønn
Takk Gud, for at Du aldri svikter dem som stoler på Deg. Takk for at Du vil bruke oss som Dine budbringere, ikke alltid slik som vi tror eller ønsker, men slik at det blir til nytte og glede for våre medmennesker.   

No comments:

Post a Comment