Saturday

20. april



”For han er den levende Gud og blir i evighet… Han frelser og utfrir, han gjør tegn og under …” ( Daniel 6,27-28 )

I gårsdagens andakt  fortalte jeg om Eva som ble frelst på en bønnekveld på en ungdomsleir. Dagen etter hadde vi en ny bønnekveld og alle var samlet. Jeg satt og bad for Eva at Gud skulle bekrefte sin kjærlighet til henne på annet vis enn bare gjennom meg og mine ord. Mens jeg satt og bad kom en av de eldre ungdomslederne som hadde vært en kristen lenge, fram til meg. Gråtende fortalte hun at Eva hadde kommet til henne og ønsket at de skulle be sammen. Ungdomslederen trodde at Eva ville ha forbønn, men plutselig begynte Eva å be rett inn i ungdomslederens egen situasjon. Eva, som ikke kunne vite noe som helst om hvordan denne ungdomslederen hadde det, fikk tale legende ord som traff hennes hjerte.
Det spiller ingen rolle om vi har vært kristne lenge eller bare en kort stund. Hvis vi følger Den Hellige Ånds ledelse kan vi få være redskap for Gud selv. Vi kan få være hans budbringere til andre mennesker.

 Bønn
Herre, Du gjør så mange mektige gjerninger blant oss, men av og til gjenkjenner vi ikke Deg i det som skjer. Av og til tror vi at det bare er menneskelige impulser som får oss til å gjøre enkelte ting. Men Du har lovet at hvis vi ”skiller det edle ut fra det uedle” (Jeremia 15,19) så skal vi få være som Din munn. Hjelp oss å gjenkjenne Den Hellige Ånds impulser i dag.   

No comments:

Post a Comment