Thursday

28. mars



Men Herren er Ånden, og der Herrens Ånd er, der er frihet.
(2. Korinterbrev 3,17)

Den Hellige Ånd utgår fra Faderen og viser oss hvem Jesus er.  Faderen sender Den Hellige Ånd i Jesu navn.  Når jeg tenker på Den Hellig Ånd så handler det først og fremst om frihet.  Jeg tenker på frihet fra prestasjoner og jeg tenker på friheten til å være den jeg egentlig er.  Men jeg tenker framfor alt på friheten til å gjøre det Gud vil i denne verden, hvor vi er omgitt av og ofte kan føle oss kontrollert av det onde.  Når Den Hellige Ånd er med, så våger vi å bryte igjennom motstanden. 
Jeg tenker også på frihet fra alle usunne bånd.  Den Hellige Ånd hjelper et menneske med å bryte hvert bånd som vil holde det borte fra fellesskapet med Gud.  Han er talsmannen, som minner oss om alt det Jesus har sagt. (Johannes 14,26) 
Når fristelsen kommer er det Den Hellige Ånd som med myke bånd binder meg til Jesus.  Den Hellige Ånd bor i meg dersom jeg er en kristen.  Han hvisker de advarende ordene i mitt indre, som får meg til å holde fast på Jesus. 

 Bønn
Hellig Ånd, takk for at Du bor i meg og lar meg få oppleve friheten fra alle bånd, unntatt båndet til Jesus Kristus, Guds Sønn.

No comments:

Post a Comment