Tuesday

12. mars



 ”han leder meg til hvilens vann.” ( Salmenes bok 23,2b)

Noen ganger har jeg møtt blikket til en eldre kristen, som gjennom et langt liv har fått føre mange mennesker til tro. Det er noe spesielt med det blikket. Det har i seg en ro - en stillhet, som skaper lengsel. Jeg lurer ofte på hva som har formet et slikt menneskes karakter. Når mitt eget liv kastes rundt i ville følelsesstormer, så virker det som om disse menneskene har vært uberørt også når det har stormet friskt rundt dem.
Jeg tror at hemmeligheten ligger i at de har latt Herren lede dem til hvilens vann, igjen og igjen. Roen i det stille vannet, gjenspeiles i deres liv. Deres indre har fått ro og disse menneskene blir i sin tur speil av ro som vises til oss som møter dem. Bare et stille sinn kan gjenspeile himmelens herlighet på rett måte.

 Bønn
Herre, i dag vil jeg la meg føres til hvilens vann i Din nærhet. Takk for at Du vil la urolige tanker og følelser falle til ro der.   

No comments:

Post a Comment