Monday

7. januar



”Mens de gav seg ut for å være vise, ble de dårer. De byttet bort Guds sannhet mot løgnen og æret og dyrket skapningen framfor Skaperen,” ( Romerne 1,22 + 25 )
 
Dagens bibelvers omtaler mennesker som ”holder sannheten nede i urettferdighet.” (Romerne 1,18) Gjennom hele historien har det vært mennesker som har søkt etter sannheten. Problemet har imidlertid vært at man har villet finne sannheten uten å regne med Gud. Man har byttet ut Guds sannhet mot løgnen. Det er det som skjer når man dyrker og tjener det skapte i stedet for skaperen selv. Da Jesus sto foran Pilatus sa han: ”Til dette er jeg født, og til dette er jeg kommet til verden, at jeg skal vitne for sannheten. Hver den som er av sannheten, hører min røst.” (Johannes 18,37)
I dag sies det ofte at det som er sant for deg behøver ikke være sant for meg. Du får ha din sannhet og så har jeg min. Men ingenting kan være ”litt sant” eller ”ganske sant”. Sannhetens natur er enten eller. Det finnes ingen mellomting. Enten er kristen tro sann og da gjelder den alle mennesker, eller så er den falsk og da har alle de millioner av kristne som har levd på jorden før og de som lever her nå tatt feil.
Jeg vil ikke leve på en livsløgn. Jeg har valgt å tro på sannheten, Jesus selv.

 Bønn
Jesus, jeg tror på det Du har sagt i Bibelen og jeg vil bygge mitt liv på Deg. Du er den Sannhet som holder både i liv og død.

No comments:

Post a Comment