Thursday

17. januar



”Paulus, apostel, ikke av mennesker eller ved noe menneske, men ved Jesus Kristus og Gud Fader...” ( Galaterne 1,1)
 
En gang mens vi bodde i Norge, trengte vi nye pass. Da måtte vi oppsøke Sveriges ambassade i Oslo og levere inn søknaden vår der. En ambassade er et stykke hjemland i utlandet og en ambassadør er en person som er utsendt fra hjemlandet for å ivareta hjemlandets interesser i utlandet.
Vi kristne skal være ambassadører for himmelriket på jorden. Våre hjem burde være ambassader, hvor mennesker kan komme og få sitt pass til himmelen. Statsborgerskap får man når man blir født på nytt, det vil si når man blir frelst.
Paulus visste at han var en ambassadør - en apostel. Han representerte Gud når han skrev til galaterne. En ambassadør kan ikke tale sin egen sak. Han representerer alltid den som har utsendt ham. Han har sine skriftlige direktiver om hvilke regler som gjelder. For Guds ambassadører er Guds ord rettesnoren for hvordan vi utfører vår ambassadørtjeneste.

 Bønn
Herre, jeg ber om at jeg i dag skal huske at jeg er utsendt som ambassadør for Ditt rike. Hjelp meg, i alt som møter meg i dag, å være en verdig representant for Deg.

No comments:

Post a Comment