Friday

18. januar



Dette er dagen som Herren har gjort, la oss fryde oss og glede oss på den!” ( Salmenes bok 118,24 )
 
I vårt hjem har vi alltid hatt en liten treplate på kjøkkenveggen med den teksten som er dagens bibelvers. De aller fleste dager ser jeg ikke platen i det hele tatt. Den bare er der og roper stumt ut sin påminnelse om at hver dag er en gave fra Gud.
Noen dager så blir jeg minnet om at ”i dag” er en dag hvor jeg kan velge å være glad og takknemlig over alt det gode Gud har gitt meg i livet.
Andre dager, som den dagen da en nær venn brått ble rykket ut av livet, får platens budskap en dypere betydning. Jeg innser at det er slett ingen selvfølge at jeg får leve i dag. Ordene fra salmen får en dypere mening: ”Hver dag er en sjelden gave” med trykk på sjelden som betyr egenartet, enestående, særegen og unik.

 Bønn
Herre, takk for dagen i dag! Hjelp meg å forvalte hver time og hvert øyeblikk slik at det er til glede for Deg. Da vet jeg at det også blir til det beste for meg.

No comments:

Post a Comment