Monday

9. desember



”Vær alltid glade!” ( 1. Tessaloniker 5,16 )
 
I en av sine bøker forteller John C. Maxwell om sin far som alltid var et fint forbilde for ham. En av farens sterke sider var hans positive innstilling til alt som møtte ham. Ved en anledning oppdaget Maxwell at faren hadde en hel haug med bøker om hvordan man får en positiv innstilling til livet. Han spurte sin far, som nå var sytti år gammel, om han som alltid hadde vært et slikt positiv menneske fortsatt leste slike bøker. Hans far svarte:

Min sønn, jeg må hele tiden arbeide med mitt tankeliv. Det er mitt ansvar å skaffe meg en positiv innstilling og det er mitt ansvar å bevare den. En positiv holdning er ikke noe man får automatisk.

Dagens bibelvers oppfordrer oss til alltid å være glade. Gleden er det sterkeste våpenet i den åndelige kampen. Hvem kan argumentere mot glede? Man kan si i mot mitt vitnesbyrd om Jesus og mene at jeg tar feil, men man kan ikke si i mot min glede og påstå at så glad er du ikke. Profeten Nehemja var klar over dette da han skrev: ”Og sørg ikke, for glede i Herren er deres styrke!” (Nehemja 8,10 b ).
For å bevare gleden må vi hele tiden våke over den slik at vi ikke surner med årene.

Bønn
Jesus, takk for at Du vil hjelpe meg til å ha en positiv innstilling i dag, både til de mennesker jeg møter og de situasjoner som jeg havner i. Hjelp meg å bevare gleden i Deg uansett hva som møter meg.

No comments:

Post a Comment