Saturday

14. desember



”Du har gitt meg glede i mitt hjerte, større enn den de andre har når de har overflod av korn og most. I fred vil jeg legge meg ned og sove. For du, Herre, du lar meg bo for meg selv i trygghet.”
( Salmenes bok 4,8-9 )

Den fire år gamle sønnen vår kom til frokostbordet og i stedet for sitt vanlige ”God morgen”, så møtte han oss med disse ordene: ”Hva er det for noe morsomt som skal skje i dag?” Det var egentlig et veldig godt spørsmål og en herlig innstilling til livet. Når vi tilhører Jesu familie, så har vi rett til å begynne hver dag med forventning om at noe godt skal skje.
Det er klart det finnes også mørke dager i en kristens liv, men tryggheten i Gud gjør at vi kan møte vanskelighetene på en god måte sammen med ham. Når vi var nye kristne så sang vi noen ganger, særlig når vi møtte motgang: ”Det må komme noe godt ut av dette, Det må komme ut noe godt, For Herren Gud kan bare gjøre gode ting, Så det må komme ut noe godt.”

Bønn
Hjelp meg å ta i mot denne dagen fra Deg og forvente at det skal bli en god dag. Takk for at alt Du gjør, gjør Du i trofast kjærlighet til meg. 

No comments:

Post a Comment