Thursday

12. desember



”Det hans hjerte ønsket, har du gitt ham, og det hans lepper bad om, har du ikke nektet ham. Sela. For du har møtt ham med velsignelse og lykke.” ( Salmenes bok 21,3-4 a )
 
Dagens bibelvers ble særlig levende for meg en stressende høstdag da barna var små. Jeg hadde sovet lite den natten. Vi hadde flyttet til Norge og stod midt oppe i salget av huset i Sverige. Om formiddagen hadde jeg støpt lys for en ungdomsgruppe i menigheten og på ettermiddagen hadde jeg hatt et annet besøk. Guttene hadde bråket fælt hele dagen og det var så vidt jeg hadde fått middagsmaten på bordet da jeg fikk beskjed om at jeg måtte skysse noen av barna til en samling som jeg ikke hadde regnet med. Jeg måtte la maten og alt stå framme og dra av sted i en fart. Jeg var stresset!
Da jeg kom hjem hadde min da ni år gamle sønn ryddet unna alt og gjort det fint på kjøkkenet. Jeg hadde ikke bedt ham om å gjøre det og jeg var glad og takknemlig da jeg så hvor fint og ryddig det var. Jeg opplevde at jeg gjennom denne hendelsen hadde fått en stor velsignelse fra Gud.
Noen ganger kommer Gud oss til møtes helt uventet gjennom hverdagens små hendelser. Han kan bruke hvem han vil. Noen ganger får vi være den som tar i mot velsignelsen og noen ganger får vi være den som formidler velsignelse til noen andre.

Bønn
Herre, takk for at Du hver dag møter oss med rike velsignelser. Åpne våre øyne slik at vi ser at Du er med i alle hverdagens små hendelser.

No comments:

Post a Comment