Tuesday

26. november



”Men hans mor sa til tjenerne: Det han (Jesus) sier dere, skal dere gjøre.” ( Johannes 2,5 - DNB 1978/85 )
 
Mine evner er begrenset. Min karakter har mangler. Menneskene rundt meg har en fri vilje og gjør ikke alltid det jeg ønsker. Jeg er på mange måter begrenset i livet. Men jeg får sette min lit til en ubegrenset og kjærlig Gud i mitt arbeid, i min familie, i menigheten, blant slekt og venner. Han vil gi meg veiledning og hjelp.
Jesu mor kjente godt til menneskelivets begrensninger. Hun var selv begrenset slik alle mennesker er. Men hun visste at Jesus kunne sprenge grenser. Hun visste ikke hvordan. Men hun visste at om man bare gjorde som Jesus sa så ville det bli bra. Hennes oppfordring om å gjøre som Jesus sier gjelder også i dag og den retter seg til hvert eneste menneske som kjemper med sine begrensninger.

Bønn
Herre, jeg er begrenset, men Du er ubegrenset. Du vil lede meg dag for dag og steg for steg. Du vil vise meg hvordan jeg best kan navigere gjennom livet.

No comments:

Post a Comment