Sunday

24. november



”La oss derfor ta oss i vare, så ikke noen av dere skal vise seg å være blitt liggende etter. For løftet om å komme inn til hans hvile, gjelder ennå.” ( Hebreerne 4,1 )


Så lenge vi lever i nådens tid gjelder Guds løfte om at vi kan få komme inn til hans hvile. Det er aldri for sent! Det er aldri for sent å bli frelst. Det er aldri for sent å få sitt liv forvandlet. Det er aldri for sent å følge Guds vilje for mitt liv.
I den siste tiden har vi fått høre om flere kjente personer som sent i livet har tatt imot det nye livet i Jesus Kristus. Ingela Agardh, den kjente TV-profilen og nyhetsreporteren er bare en av dem. I et avisintervju sa hun: ”Den største nyheten er at jeg har møtt Jesus Kristus”. Det er også tittelen på hennes selvbiografi.
Ingela Agardh var bare litt over 50 år gammel når hun møtte Gud. Det står om Abraham at han var 99 år gammel da Herren åpenbarte seg for ham (1. Mosebok 17,1). Få av oss har nådd en slik høy alder, men i Guds øyne er det aldri for sent. Gud hadde lovet Abraham at Sara skulle føde en sønn. Da Sara hørte dette lo hun og tenkte at det var umulig. Men Gud talte til Abraham og irettesatte ham og sa: ”Skulle noen ting være umulig for Herren?” (1. Mosebok 18,14) I Guds tidstabell er det aldri for sent!

Bønn
Takk for at det ikke er for sent å komme til Deg og bli frelst. Uansett hvordan livet mitt har vært fram til i dag så får jeg komme til Deg nå. Jeg får overgi meg til Deg og ta imot det nye livet som Du tilbyr

No comments:

Post a Comment