Saturday

14. september



”Herren er min hyrde, det mangler meg ingen ting.”
( Salmenes bok 23,1 )
 
I sine betraktninger over Salme 23 forteller Philip Keller om en søye som var en svært vakker sau. Hun hadde sterk fysikk, flott pels, et våkent ansikt og vakre øyne. Hun fikk kraftige lam som raskt vokste seg store. Til tross for alt dette hadde hun en alvorlig feil. Hun var rastløs og misfornøyd. Hun forsøkte ofte å krype under gjerdet og ut i friheten. Uansett hvor godt beite hyrden hadde ordnet for henne så ville hun ut på andre siden av gjerdet. Det alvorlige var at søya lærte lammene sine å gjøre det samme og hun ble et dårlig eksempel for de andre sauene. Til slutt måtte Keller, som hyrde for flokken, kvitte seg med den fine søya. Det var en vanskelig beslutning for han var like glad i denne sauen som i de andre.
Gud vil at vi kristne skal være fornøyde og takknemlige for den fantastiske omsorg som Herren, vår hyrde, viser oss. Han venter på at vi, på samme måte som David, skal forstå at når Herren er vår hyrde så mangler vi ingenting. Hans belønning er at saueflokken er fornøyd og trygge i hans omsorg.

Bønn
Jesus, Du som er min gode hyrde, i dag vil jeg være fornøyd med og takknemlig for alt det Du gjør for meg. Takk for det Du har forberedt for meg i dag. 

No comments:

Post a Comment