Wednesday

24. juli



”Men Gud være takk, som alltid lar oss vinne seier i Kristus og ved oss åpenbarer duften av kunnskapen om ham på hvert sted.”
( 2. Korinterbrev 2,14 )
 
Om sommeren kan man gå gjennom et boligområde og nyte alle mulige slags deilige dufter. Nå er det også mer og mer vanlig at man blant sommerduftene plutselig kjenner duften av grilling. Ingenting kan vekke sultfølelsen som duften av en sommergrill. Den lokker og skaper forventning. Ofte går man rett hjem og spiser noe godt etter en slik opplevelse.
Jeg ønsker at vi kristne kunne være mennesker som sprer en kristusduft som lokker, skaper forventning og sult. Tenk om mitt nærvær i en sammenheng kunne tenne en slik lengsel etter å lære Jesus å kjenne, at de andre ikke kan slå seg til ro før de har fått en personlig opplevelse av hvem han er.

Bønn
Jesus, la meg leve så nær Deg i dag at jeg sprer kristusduften rundt meg. La mitt liv skape den spesielle sulten etter Deg som bare kan bli tilfredsstilt av et personlig møte med Deg selv.

No comments:

Post a Comment