Monday

2. september



”Derfor må vi så meget mer holde fast på det vi har hørt, så vi ikke skal drive bort fra det.” ( Hebreerne 2,1 )
 
”Hva forhindrer menighetsvekst i din forsamling? Finnes det noen der som Herren vil at du skal vise kjærlighet gjennom å vise spesiell oppmerksomhet?” Det var det predikanten sa. Jeg visste med en gang ikke bare hvem jeg skulle strekke ut en hånd til, men jeg visste også hva jeg skulle gjøre. Jeg skulle kjøpe en blomst, skrive noen vennlige ord på et kort og gi dette til et ungt par.
Jeg fulgte Herrens oppfordring og det ble opptakten til et langt vennskap og førte til at to unge mennesker i dag er hengivne medarbeidere i Guds rike.
Å høre og adlyde er to viktige ingredienser i troen. Fårene hører hyrdens stemme og de følger stemmen, ellers kommer de til å gå seg vill.

Bønn
Herre, hjelp meg å gjenkjenne Din stemme når Du taler til meg i dag. Hjelp meg å gjøre det Du ber meg om. Takk for at jeg får være Din med-arbeider!

No comments:

Post a Comment