Tuesday

6. august



”Derfor mister vi ikke motet. Og selv om vårt ytre menneske går til grunne, så fornyes vårt indre dag for dag.” ( 2. Korinterbrev 4,16 )
 
Den siste boken i Bibelen er Johannes' åpenbaring. Det finnes de som har beskrevet denne boken som ”historie, skrevet i fortid”. I denne boken beskrives hva som skal skje ved tidens slutt, men også situasjonen slik den er nå.
I Johannes' åpenbaring fortelles det om Jesus som sitter på tronen i himmelen og alle slags skapninger som faller ned for ham og tilber ham. Jeg liker dette bildet av Jesus på tronen og tanken at vi mennesker kan få ta del i den tilbedelse og lovsang som allerede pågår i himmelen.
I slutten av Johannes' åpenbaring står de ordene som har gitt tusenvis av mennesker håp: ”Og han som satt på tronen sa: Se, jeg gjør alle ting nye!” (Åpenbaringen 21,5a) Disse ordene er gyldige også i dag. Jesus som sitter på tronen og har all makt, han sier til deg som opplever at ditt ytre menneske brytes ned: ”Se, jeg gjør alle ting nye!” Du er sliten, likegyldig eller kanskje bare lei av alt, men gi ikke opp! Om du inviterer Jesus inn i din situasjon så vil han fornye ditt indre menneske også i dag.



Bønn
Hjelp meg slik at jeg ikke gir opp i dag, men vender meg til Deg, Jesus, med alt som tynger. Takk for at Du gir meg nytt håp og ny kraft. Du vil fornye mitt indre enda en gang.

No comments:

Post a Comment