Sunday

4. august



«For så sier Herren Gud, Israels Hellige: ´Hvis dere vender om og holder dere i ro skal dere bli frelst.  I stillhet og tillit skal deres styrke være.´ Men dere ville ikke.» ( Jesaja 30,15 )
 På min første symaskin var det en funksjon som skulle brukes når man ville sy ekstra sterke sømmer. Den kaltes for forsterket rettsøm. Når man brukte den så sydde ikke maskinen bare rett fram, den tok to steg fram og ett tilbake. Det gikk litt langsommere enn vanlig rettsøm - men det ble sterkt!
Dersom vi vil få åndelig styrke så går ikke det heller med rakettfart. I Guds rike gjelder ofte omvendte prinsipper. Herren sier: Vend om og hold dere i ro! - gjør det motsatte. Det er ikke ved å trenge oss fram at vi blir sterke. Åndelig styrke bygges gjennom stillhet og tillit.

Bønn
Herre, i dag ber jeg om hjelp til å kunne bevare den indre roen. La meg ikke bli dratt med i kavet og stresset rundt meg. Minn meg om at det er i den indre stillheten sammen med Deg jeg kan finne styrke til dagens oppgaver. 

No comments:

Post a Comment