Friday

23. august



”Dersom dere adlyder villig, skal dere få nyte landets goder”
( Jesaja 1,19 - DNB 1978/85 )
 
I går snakket vi om den bonusen, det lille ekstra, som Gud gir dem som adlyder ham. Noen ganger gjør han det helt uventet, slik det var da vi ble oppgradert til Business Class på flyet. På denne uventede måten har Gud mange ganger vist oss sin spesielle omsorg for oss.
 Gud viser også sin omsorg og gir det lille ekstra i hverdagens små tildragelser. Hvor mange ganger har jeg ikke bedt Gud om en parkeringsplass når jeg som vanlig har vært alt for sent ute og alle plasser har vært opptatt. Og hvor mange ganger har jeg ikke til min store forundring opplevd at Gud har hørt min raske bønn og gitt meg akkurat det jeg trenger. Noen ganger kan jeg også høre hans formanende stemme: ”Du må gjerne være ute i litt god tid neste gang.” Han viser omsorg, men han fostrer og oppdrar også.

Bønn
Jesus, takk for at jeg alltid får komme til Deg og regne med Din hjelp, enten det er jeg selv som har rotet det til eller det er andre årsaker til mine problemer. 

No comments:

Post a Comment