Tuesday

20. august



”Når dere kommer til Ham som er Den levende Stein… da blir også dere, som levende steiner, bygd opp til et åndelig hus…”
( 1. Peters brev 2,4-5 - BGO 1997 )
 
I en gammel kristen bok fra år 1900 leste jeg følgende:

En utenlandsk ambassadør spurte kongen av Sparta hvorfor han ikke hadde murer rundt byen. Kongen svarte: ”Kom igjen i morgen så skal du få se.” Neste morgen stod en bevæpnet hær på titusen mann i ring rundt byen. Da sa kongen: ”Se der - hver mann er en stein i denne levende muren!”

Gud bygger ikke monumenter av stein. Han bygger ikke steinmurer for beskyttelse. Han bruker mennesker i det åndelige hus som han har holdt på å bygge helt siden Jesus ble lagt ned som hovedhjørnestein.

Av levende steiner som først slipes til
Gud nå forener og bygge vil
Sitt hellige tempel med gjenskinn fra Klippen, Kristus,
hvorfra Gud hver stein har tatt

Bønn
Jesus, jeg vil være med i det åndelige huset Du bygger. Form meg slik at jeg passer sammen med de andre steinene. Hjelp meg slik at jeg villig lar meg forme.

No comments:

Post a Comment