Friday

16. august



”Vær da ikke bekymret for morgendagen. For morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage.”
( Matteus 6,34 )
 
Min far kjørte mye bil i forbindelse med arbeidet sitt. Han reiste over hele Sverige for å ha møter, vise kristen film og samle inn penger til kristent sosialarbeid. Av og til fikk vi barna være med. Da satt hele familien sammen i bilen i mange timer. Som oftest satt jeg på mors fang i baksetet. Vi sang. For det meste var det min far som sang. Han hadde noen favoritter. Sangene var ikke å finne på noen topplister og de passet ikke særlig bra for barn, men det var moro å synge. Ordene satte seg fast i mitt indre - for alltid:

Sørj ej før dagar som komma
Lämna den flyende tid
Lägg dig med allt i din Mästares hand
Han ger ditt hjärta frid

Bønn
Gud, takk for det som har vært og takk for det som skal komme. Takk at Du, som var, og er, og som skal komme, er med hvert øyeblikk av mitt liv.

No comments:

Post a Comment