Wednesday

14. august



”Sett din lit til Herren av hele ditt hjerte, og stol ikke på din forstand!”
( Salomos ordspråk 3,5 )
 
Noen ganger kan vår forstand spille oss små puss. Det som først ser ut til å være en klok handling, kan senere vise seg å være helt feil. Problemet er at vi mennesker aldri har den fullstendige oversikten. Vi ser bare deler av virkeligheten - aldri hele bildet. Det er det bare Gud som kan. Derfor er det klokt å leve etter dagens bibelvers. Det sier ikke at vi ikke skal bruke vår forstand, bare at vi ikke skal stole på den.
En venn forkynte over dette bibelverset og for å illustrere poenget holdt han Bibelen sin i et fast grep over hodet sitt. Dette talte sitt tydelige språk. Guds Ord må få være overordnet vår forstand. Når vi bruker forstanden slik og av hele vårt hjerte setter vår lit til Herren, da vil Gud velsigne både det vi er og det vi gjør.

Bønn
Far, takk for at Du har skapt meg med en forstand som Du vil jeg skal bruke. Hjelp meg å bruke den slik at det blir til nytte. Framfor alt vil jeg av hele mitt hjerte sette min lit til Deg.

No comments:

Post a Comment