Monday

12. august



”En ung mann som er fattig, men klok, er bedre stilt enn en konge som er både gammel og dum og ikke har vett til å ta imot råd.”
( Forkynneren 4,13 - DNB 1978/85 )
 
Alt liv er i stadig endring. Den vare grønnfargen som preger vårens spirer går stille over til sommerens prangende farger. Knopper slår ut i all sin prakt for etter kort tid å visne og falle av. Sommeren går over i høst og livet går i dvale. Alt som lever forandres.
Om jeg vil leve det nye livet i Kristus, så må jeg være villig til forandring selv om forandringen innebærer smerte. Karin Boye skriver: ”Visst gør det ont när knoppar brister…” Slik er det i naturen. Slik er det i mitt kristenliv. Den som ikke lenger lar seg forme er død.

Bønn
Gud, bevar meg fra å bli så dum at jeg ikke lenger våger forandring. Hjelp meg å høre på Dine råd og la meg formes mer og mer etter Din vilje for mitt liv.

No comments:

Post a Comment