Thursday

1. august



”Jeg bekjente min synd for deg og skjulte ikke min skyld. Jeg sa: Jeg vil bekjenne mine misgjerninger for Herren! - Og du tok bort min syndeskyld.” ( Salmenes bok 32,5 )

Først hørte vi bare lyden av vann som rant. Senere oppdaget vi at lyden kom fra toalettet, men med et enkelt trykk ble det stille. Etter hvert ble det vanskeligere å stoppe det og man måtte ta ganske hardt i. Til slutt gikk det ikke å stoppe hverken lyden eller vannet som rant. Vi sa: ”Noe må gjøres!” - Men ingenting ble gjort. Vi ble vant til lyden av vann som rant igjennom toalettet.
Så kom regningen - nesten en hel månedslønn. Det måtte være feil på fakturaen. Det måtte være feil på vannmåleren. Her er det ingen lekkasjer! Ned til grunnmuren for å lete etter rør som lekker - Neida!
Men, det kan da ikke være toalettet? - Omsider gikk det opp for oss at de små dråpene som hadde fått lekke ut over lang tid, nå hadde kostet oss en formue.
Det kan finnes små lekkasjer også i vårt åndelige liv. Om vi ikke tar tak i problemet kan det komme til å koste oss dyrt. Når vi har gjort noe vi ikke bør og sier at det var vel ikke så farlig, da lekker kraften ut. Når vi ignorerer Den Hellige Ånds formaning i vårt indre, da lekker kraften ut. Den eneste måten vi kan stoppe lekkasjen er ved å bekjenne vår synd og ta i mot Guds tilgivelse. Bare på den måten kan vi leve videre uten frykt for etterregninger.

Bønn
Herre, hjelp meg å være nøye med hva jeg sier, tenker og gjør i dag. Om jeg skulle gjøre noe som ikke behager deg så hjelp meg å raskt bekjenne det og ta i mot Din tilgivelse og renselse. 

No comments:

Post a Comment