Sunday

3. mars



”Jeg fant dine ord, og jeg åt dem. Og dine ord var til fryd for meg og til glede for mitt hjerte.” ( Jeremia 15,16a)

Jeg snakket med en kvinne som var fostermor for en liten jente. Kvinnen fortalte at en gang hadde jenta fått reise sammen med fosterforeldrene for å besøke hennes biologiske mor. Det ble en fortumlende opplevelse for henne og hun var ganske trøtt etter besøket. På vegen hjem hørte fostermor at jenta sa: ”Tenk at mamma sa at hun elsker meg”. Våre ord har enorm makt. En mor, som av en eller annen grunn ikke kunne ta vare på barnet sitt, sa det selvfølgelige da hun traff sin datter: ”Jeg elsker deg!” Disse ordene skapte en dyp tilfredsstillelse hos det lille barnet.
Når vi kommer fram for Gud, vår Far, så taler han også skjønne ord inn i våre hjerter. Dersom vi lytter og tar dem til oss, så vil hans ord skape noe dyptgående godt i oss. Hans ord vil bli til fryd og glede for våre hjerter.

 Bønn
Herre, jeg lengter etter å høre Ditt ord i mitt indre. Takk for at Du taler fryd og glede til meg. Takk for at Du sier til meg at Du elsker meg og at jeg er dyrebar i Dine øyne.   

No comments:

Post a Comment