Sunday

24. mars



Han bredte ut en sky til dekke og ild til å lyse om natten.
(Salmenes bok 105,39)

En far beskytter instinktivt sitt barn mot farer og vi får stole på at Gud, vår Far, alltid vil beskytte oss.  Når jeg våkner midt på natten og frykt kommer over meg, så får jeg finne hvile i hans beskyttelse.  Jeg får minne meg selv om at Gud, min Far, er der og at han bor i meg ved sin Hellig Ånd.  Så lenge jeg forblir i ham er jeg trygg. 
Gud, min Far, vet alltid hvor jeg er.  Han advarer meg og kommer for å hente meg når jeg har gått meg vil.  Han vil også forsvare meg dersom jeg selv eller omstendighetene har satt meg i en situasjon som jeg ikke klarer å håndtere.  Bibelen sier at ”Menneskefrykt fører i snare, men den som setter sin lit til Herren, han blir berget.” (Salomos ordspråk 29,25) 

Bønn
Takk, Far, for at Du beskytter Dine barn.  Takk for at jeg som Ditt barn får legge alle bekymringer i Dine hender og stole på at Du kommer til å handle.

No comments:

Post a Comment